środa, 20 kwietnia 2016

Fit Pizza na cieście z mąki żytniej


Fit fastfood? A dlaczego nie?! :) 
          Jakiś czas temu zmieniło się moje myślenie odnośnie jedzenia, stawiam na jakość, do której kiedyś nie przykładałam wielkiej wagi. Dieta? Fuj! Je się same niedobre rzeczy! Czy aby na pewno? ;) 
W przygotowaniu fit fastfooda ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Wystarczy chwilę pomyśleć czym zastąpić coś kalorycznego, ale co będzie dla nas równie smacznie. Osobiście bardzo polecam kombinować, poznawać nowe smaki i tworzyć! :)  

          Na pierwszy ogień fit fastfoodów idzie moja ulubiona pizza ;) I to nie byle jaka pizza bo... moja pierwsza zrobiona pizza w życiu! :) 






Niestety mnie ograniczyła wielkość piekarnika i blaszki. Ciasto przygotowałam na wymiary blaszki 26x23cm (wewnątrz). 



Składniki:

Ciasto:

  • 200g mąki żytniej typ 2000
  • 15g drożdży 
  • 10g (jedna łyżka) oliwy
  • 60-65ml mleka
  • 185-190ml wody
W kubku mieszamy ciepłe mleko z drożdżami, odrobiną soli i łyżeczką cukru oraz łyżką mąki. Pozostałą mąkę przesypujemy do miski przez sitko. Następnie dodajemy oliwę, odrobinę soli oraz wlewamy wcześniej przygotowane drożdże. Dodając wcześniej podgrzaną wodę wyrabiamy ciasto. Kiedy masa jest jednolita, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około godzinę do wyrośnięcia. 


W międzyczasie przygotowujemy sos pomidorowy:
  • 70g przecieru pomidorowego
  • 5g czosnku (ok.1-2 ząbki przeciśniętego przez praskę)
  • 5g (łyżeczka) oliwy
  • łyżeczka suszonej bazylii
  • 2 łyżeczki ziół prowansalskich
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i odstawiamy gotowy sos do lodówki. 


Kiedy ciasto wyrośnie rozwałkowujemy je i przekładamy do wysmarowanej odrobiną oleju blaszki. Ciasto smarujemy sosem pomidorowym oraz układamy na nim ulubione składniki. Na mojej pizzy znalazły się:

  • 130g pomidorów rzymskich
  • 85g pieczarek 
  • 45g cebuli
  • 125g mozzarelli (wybrałam ją ze względu na jedną z najniższch wartości kalorycznych wśród serów)
  • 80g kukurydzy
  • oraz 80g szynki z gotowanego kurczaka (w pierwszej wersji miała być grillowana pierś kurczaka)
Pizzę wkładamy na 25minut do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika. Następnie zjadamy ze smakiem! :)








Tak się prezentuje mniej więcej wnętrze naszej pizzy: 

Węglowodany 61.6g | Tłuszcze 45.7g | Białko 59,1g | kcal 1384


1 komentarz: