wtorek, 1 września 2015

Krem dyniowy

       

#Zupy

          Tęsknie już trochę za jesienią, więc nie mogłam się powstrzymać aby nie kupić dyni. Wczoraj na naszym stole zagościł pyszny krem dyniowy. Przyznam szczerze, że pierwszy raz robiłam tą zupkę, co więcej, pierwszy raz spróbowałam jak smakuje dynia! Pesteczki się suszą a pozostały kawałek dyni czeka na dzisiejszy sos do makaronu! :)





Składniki:
  • Jedna średniej wielkości dynia
  • Jedna cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • Marchewka
  • Pieprz, sól do smaku
  • Oliwa lub olej
  • Bulion warzywny lub drobiowy

Przygotowanie:

          Zaczynamy od przygotowania bulionu warzywnego lub drobiowego. W między czasie, kroimy drobno cebulę i czosnek a następnie podsmażamy w dużym osobnym garnku. Dodajemy pokrojoną w grubą kostkę marchewkę i mieszamy całość. W międzyczasie obieramy, wydrążamy i kroimy dynie w kostkę. Ja mając dynię ok. 4kg zużyłam 3/4. Pokrojoną dynię dorzucamy do pozostałych warzyw i smażymy jeszcze przez kilka minut. Następnie całość zalewamy wcześniej przygotowanym bulionem tak aby warzywa były prawie zakryte. Gotujemy do miękkości, po czym całość blendujemy. Podajemy z kleksem śmietany.

SMACZNEGO! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz